Tuesday, May 29, 2007

PAKLONG BAGI CUTI

Cadangnya memang tak nak masuk hingga habis periksa nanti, tapi dah "paklong" bagi cuti seminggu atas "kegembiraannya", maka minggu depan barulah mula kertas pertama, ada jugalah peluang untuk jengah2 alam maya ini.

Siapa itu paklong?......
-istilah yang cukup intim bagi pelajar Malaysia di sini.
-bukan berwarganegara Malaysia, apatah lagi untuk menjadi ahli bersekutu.
-namanya cukup disanjungi bahkan kekadang ditakuti.
-baru sahaja mendapat janji taat setia daripada orang bawahannya.

"Paklong" istilah bagi nama Presiden Republik Arab Syria ( Basyar Al-Asad).

Kenapa "paklong"?.........
Nantilah cerita lain.

9 comments:

bang_gugar said...

salam,

hehehehe

1st..

tak nak komen apa2 pun..

hidup pak long!..

(",)

Achik_Sufi said...

ish...ish...bahya kalau nak komen en3 kali nie....
boleh membawa maut!!!

ape2pun achik cam bang gugar gak...

hidup pak long!..

(",)

tintaHati said...

hidup pak long jugak!

haha...;D

semoga berjaya! ganbate kudasai!

bang_gugar said...

salam,

achik.. hang tiru aku ka.. la.. tinta pun dah tiru gak..

hehehehe

cermin!.. ni bkn nak buat onar ya..

(",)

IndahSakura said...

Dalam masa bercuti,
jangan pula lupa buku.

Moga berjaya hendaknya
nanti :)

CerminDiri said...

salam kehidupan,

bang,achik,tinta,
cermin bersama kalian "hidup paklong"

indaksakura,
terima kasih atas nasihat.

Iman Mawaddah said...

pak long tak nak kasi cuti kt saya pun :P

bunga rampai said...

Salam,

Oh oh, patut ler nampak nama dia sana-sini dalam blog, cuti sakan rupanya! hehehe..

Mak Long tak ada?

CerminDiri said...

salam kehidupan,

iman,
mungkin kat sana pakngah kot. minta kat paklong memanglah tak dapat.

bungarampai,
ada orang lain tiru nama sayalah.