Saturday, October 17, 2009

LAWATAN-SATU PENGURUSAN




Alhamdulillah, perkataan itu berulang kali bermain di bibir sebaik kaki melangkah keluar dari perut bas itu. Sebaik kaki menjejak kawasan sekolah. Walaupun badan keletihan, rasa syukur itu tetap dipanjatkan. Syukur kerana program ini berjaya juga hingga ke akhirnya walaupun terdapat beberapa perkara yang perlu diberi perhatian selepas ini.

Jauh perjalanan luas pemandangan bertambah pengalaman. 3 minggu lepas, semacam tak yakin mampu mengurus lawatan ini. Program kecil sahaja, tapi bila ia adalah pengurusan pertama kali, segalanya terasa besar. Dengan tempat yang tidak pernah dilawati, di samping menyedari keselamatan pelajar di bawah tanggungan diri, sedikit kecut melingkari hati. Namun, semuanya itu secara kesimpulan mengajar satu pengertian bahawa Hidup Ini Susah Senangnya Perlu Ditempuhi.

Lawatan ke Cameron Highland 2 hari 1 malam ( pelajar tingkatan 4 ). Di laman ini, ingin cermin melahirkan rasa terima kasih kepada semua yang membantu menjayakan program lawatan ini dari pemandu bas yang baik hati, 2 orang muallimah yang sudi menemani dan para pelajar banin banat yang memberi kerjasama dengan tidak membuat karenah sepanjang program. Terima kasih kepada kalian semua.

Saidina Umar ra pernah berkata (mafhumnya):

“ Seseorang itu tidak akan sesekali mengenali rakannya (sifat, perangai dan tanggungjawab) sehinggalah mereka pernah bermusafir bersama”.







1 comment:

murid 4 tufail~ said...

alhamdulillah..
smuanya bjalan lancar wpun ade 'makhluk' yang tdk brape paandai mngurus masa..(insyaALLAH pandai la nanti..*_*)
APPRECIATION kpd 'pengurus' lawatan ni coz dpt handle smuannye n smestinye dgn bantuan ALLAH..
bmula dgn meeting yg dhadiri 3 bnt n bbrp bnn, xsngke lawatan ni bjaye..
Kun Fayaakun~
Lawatn form 4 BEST!
-..JAzakallah..-